Baskool.ir : تامین کننده انواع باسکول جاده ای

نکاتی مهم در خصوص انتخاب باسکول جاده‌ای متناسب با نیاز

نکاتی مهم در خصوص انتخاب باسکول جاده‌ای متناسب با نیاز

باسكول جاده‌ای دستگاهی است كه وسايل نقليه جاده‌ای اعم از كاميون، تريلر و كمر شكن را در يك مرحله و با استفاده از نيروی جاذبه زمين توزين می‌كند. باسكول‌های ساخت گروه فرد ایران به طور معمول در دو نوع روی زمين و داخل زمين و در ظرفيت‌های 5 الی 200 تن و در ابعاد 2×4 متر الی 4×24 متر توليد می‌گردند. اين باسكول‌ها با توجه به صنف مشتری و نوع كاربری باسكول در سه نوع تجاری، صنعتی و سنگين طراحی و توليد می‌گردد.


باسكول‌های ساخت گروه فرد ایران به طور معمول در دو نوع روی زمین و داخل زمین و در ظرفیت‌های 5 الی 200 تن تولید می‌شوند. این باسکول‌های جاده‌ای با نام‌های تجاری باسکول تریلی‌کش، باسکول کامیون‌کش و سایر باسکول ماشین سنگین در بازار شناخته می‌شود.


باسکول جاده‌ای در ابعاد 2×4 متر الی 4×24 متر تولید می‌گردند. باسکول دیجیتال با توجه به صنف مشتری و نوع كاربری باسكول در سه نوع تجاری، صنعتی و سنگین طراحی و تولید می‌گردد.


تنوع جنس باسكول جاده‌ای با توجه به مواد به كار رفته در ساخت آن در سه نوع باسکول بتنی، باسکول تمام فلز و بتن فلز ساخته می‌شوند. باسکول تمام بتن پیش ساخته یا اصطلاحاً باسكول بتنی، جنس شاسی و صفحه باسكول از بتن مسلح می‌باشد. باسكول تمام فلز، شاسی فلزی وظیفه اصلی تحمل و انتقال بار به لودسل‌ها را بر عهده دارد. در این باسكول‌ها علاوه بر شاسی اصلی، صفحه هم به صورت تركیبی از تیرآهن و ورق ساخته شده است.


باسكول بتن فلز و یا اصطلاحاً باسکول نیم بتن، جنس شاسی از فلز و جنس صفحه باسكول از بتن مسلح می‌باشد. تمامی باسكول‌های ساخت گروه فرد ایران در ابعاد و ظرفیت‌های خاص طبق درخواست مشتری قابل طراحی و تولید خواهد بود.


انواع باسکول جاده‌ای

این باسکول‌ها در انواع باسکول مرکب (باسکول پیش ساخته بتنی)، باسکول بتن فلز و باسکول تمام فلز در مدل‌های داخل زمین و روی زمین و در ظرفیت 5 الی 200 تن مخصوص توزین نیسان، خاور، کامیونت، کامیون و تریلی و بصورت مکانیکی، نیم الکترونیکی و تمام الکترونیکی تولید می‌شوند.


  • باسکول 10 تنی

باسکول 10 تنی جاده‌ای قابل طراحی و اجرا در مدل داخل زمین، روی زمین و روی زمین لبه دار می‌باشد. این باسکول مناسب وسایل نقلیه‌ای است که طول آن‌ها از 6 متر بیشتر نباشد.

ابعاد باسکول‌: 2*4 الی 2.5*6 متر

ظرفیت باسکول‌: 5 الی 10 تن

تعداد لودسل‌: 4 عدد


  • باسکول 20 تنی

باسکول 20 تنی جاده‌ای قابل طراحی و اجرا در مدل داخل زمین، روی زمین و روی زمین لبه دار می‌باشد. این باسکول مناسب وسایل نقلیه‌ای است که طول آن‌ها از 8 متر بیشتر نباشد.

ابعاد باسکول‌: 3*8 متر

ظرفیت باسکول‌: 20 تن

تعداد لودسل‌: 4 عدد


  • باسکول 50 تنی

باسکول 50 تنی جاده‌ای قابل طراحی و اجرا در مدل داخل زمین، روی زمین و روی زمین لبه دار می‌باشد. این باسکول مناسب وسایل نقلیه‌ای است که طول آن‌ها از 8 متر بیشتر نباشد.

ابعاد باسکول‌: 3*8 متر

ظرفیت باسکول‌: 50 تن

تعداد لودسل‌: 4 عدد


  • باسکول 60 تنی

باسکول 60 تنی قابل طراحی و اجرا در مدل داخل زمین، روی زمین و روی زمین لبه دار می‌باشد. این باسکول مناسب وسایل نقلیه‌ای است که طول آن‌ها از 16 متر بیشتر نباشد.

ابعاد باسکول‌: 3*16 متر

ظرفیت باسکول‌: 60 تن

تعداد لودسل‌: 6 یا 8 عدد


  • باسکول 80 تنی

باسکول 80 تنی قابل طراحی و اجرا در مدل داخل زمین، روی زمین و روی زمین لبه دار می‌باشد.

ابعاد باسکول‌: 3*18 الی 3*24 متر

ظرفیت باسکول‌: 80 تن به بالا

تعداد لودسل‌: 8 یا 10 یا 12 عدد


اصطلاح رایج باسکول جاده‌ای در بازار ایران

باسکول جاده‌ای در بازار با توجه به نوع کاربری آن با نام‌های مختلف باسکول کامیون‌کش، باسکول تریلی‌کش، باسکول خاورکش، باسکول نیسان‌کش، باسکول 50 تنی، باسکول 60 تنی، باسکول 80 تنی یا باسکول ماشین سنگین و باسکول دامپ تراک‌کش شناخته می‌شود. لازم است که صاحبان کسب و کار قبل از خرید باسکول با دریافت مشاوره صحیح، باسکول مناسب با شرایط محل نصب و کاری خود را انتخاب نمایند.


کاربردهای باسکول‌های جاده‌ای

باسکول‌های جاده‌ای در کسب و کارهای مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل، دام و طیور، کارخانجات، صنایع غذایی، پتروشیمی و معادن کاربرد دارد. البته امروزه با توجه به اهمیت این صنایع در کشورمان و بحران‌های اقتصادی بوجود آمده، ضرورت استفاده از باسکول‌های جاده‌ای دقیق و با کیفیت بیش از پیش حس می‌شود.


نکات مهم در انتخاب باسکول جاده‌ای

انتخاب صحیح یک باسكول باید حتماً با توجه به عوامل مهم زیر انجام شود:


  • شرایط آب و هوایی، میزان متوسط دما و رطوبت و بازه تغییرات آن در محل نصب
  • نیاز به جابجایی باسكول در آینده
  • حداقل زمان قابل تخصیص برای نصب و راه‌اندازی (فوریت زمانی نصب و راه‌اندازی)
  • هزینه‌های مراحل اجرا و حمل و نقل
  • متوسط تعداد توزین در روز
  • حداكثر بار محوری وسیله نقلیه‌ای كه توزین می‌گردد.
  • مسقف بودن و محدودیت فضا برای انجام مراحل نصب


همچنین در انتخاب نحوه قرارگیری باسكول در محل نصب، كه به دو شكل همكف زمین (داخل گود) و یا روی زمین امكان‌پذیر است؛ تصمیم‌گیری باید با توجه به عوامل زیر صورت پذیرد:


  • مقاومت زمین نسبت به تحمل فشار
  • سطح آب‌های زیرزمینی
  • میزان حداقل و حداكثر دما و میزان بارندگی
  • مقدار فضای قابل تخصیص برای نصب باسكول
  • امكان ریزش كالا به هنگام توزین
  • امكان تجمع خاك، گل و لای و مواد زاید در زیر باسكول (در معادن و محیط‌های خاكی و پرتردد)

انتخاب و پیگیری مراحل خرید و نصب باسکول جاده‌ای

اگر قصد خرید باسکول جاده‌ای دیجیتال دارید پیش از اینکه سفارش خود را ثبت کنید باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. یکی از مهمترین موضوعاتی که روی قیمت باسکول جاده‌ای تاثیر می‌گذارد، قطعات به کار رفته در باسکول است. سطح استاندارد آن بسیار حائز اهمیت است.


دقت کنید که هر یک از قطعات باید موقعیت اجرایی مخصوص به خود داشته باشند. بارها دیده شده که قطعات بخش‌های داخلی باسکول جاده‌ای تعویض شده و با قطعات غیر استاندارد جایگزین شده و این موضوع باعث می‌شود که قیمت نهایی کار نیز کاهش داشته باشد.


حال سوال اینجاست که چطور می‌توانیم از کیفیت قطعات داخل باسکول جاده‌ای اطمینان حاصل کنیم؟شرایط بسیار آسان است. در این راستا باید به خدمات پس از فروش اهمیت زیادی بدهید تا خیالتان از بابت تعمیر و تعویض قطعات داخلی باسکول جاده‌ای جمع باشد این موضوع در بخش گارانتی مدنظر قرار گرفته می‌شود و بسیار مهم است که مدنظر قرار بگیرد.


فونداسیون باسکول جاده‌ای

نکته مهم دوم پیش از خرید باسکول جاده‌ای، فونداسیون است که برای باسکول‌های دیجیتالی گزینه بسیار مهمی است. به طوری که فروشنده وظیفه دارد که در صورت فروش بدون فوندانسیون، نقشه‌های لازم را به خریدار ارائه دهد. فونداسیون‌ها وظیفه تحمل وزن وارد شده به ستون و اسکلت را برعهده دارند. معمولاً باید مراحله اولیه برای تعیین نقشه فونداسیون به خوبی اجرا شود. همچنین بررسی‌ها صورت بگیرد که آیا فونداسیون‌ها می‌توانند در زمان و موقعیت درست خود استفاده شوند یا خیر.


سنجش اولیه محل نصب باسکول جاده‌ای

یکی از موضوعاتی که شاید کمتر کسی در ابتدا به آن توجه نماید، بررسی محل نصب باسکول جاده‌ای است. فروشنده وظیفه دارد پیش از اینکه قرارداد منعقد شد، از محل نصب باسکول دیجیتال بازدید نماید. در این زمینه اگر مشکلی وجود داشت می‌بایست برطرف شود. همینطور هماهنگی‌های لازم با صاحب باسکول صورت بگیرد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، شرایط برای هزینه‌های مازاد مشتری سنجیده می‌شود.

مشتری دیگر درگیر هزینه‌های اضافی و عجیب و غریب نخواهد بود. در سنجش محل اولیه باسکول جاده‌ای نیاز است که موقعیت زمین و فضای نصب به دقت بررسی شود. لازم است مشاوره‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد. به طوری که هزینه‌های اضافی به حداقل برسد بازدید از فضای نصب باید با دقت بالایی باشد. این نکته هم برای مدل‌های جاده‌ای معمولی و هم مدل دیجیتالی وجود دارد. پس بهتر است پیش از اینکه اتفاق خاصی بیفتد شرایط لازم برای این رویکرد را مدنظر قرار دهید و همه چیز را بسنجید.


گودبرداری را جدی بگیرید!

وقتی در مورد اهمیت گودبرداری صحبت می‌شود نیاز است موقعیت پروژه بررسی شود. مثلاً اگر قرار است که محل نصب گودبرداری شود، توصیه می‌شود که این کار همراه با انعقاد قرارداد صورت بگیرد. میزان هزینه‌ها نیز باید مشخص شود. در واقع یک سری توافقات نیاز است که باید بین فروشنده و خریدار صورت بگیرد و حتی نیاز است که کارشناس فنی نیز وارد میدان شده و شرایط را بسنجد. پس سعی کنید بدانید که آیا نیاز به گودبرداری دارید یا خیر.


معمولاً قیمت باسکول جاده‌ای دیجیتال کمی گران است و اگر پیش نیازهای لازم رعایت نشود اثر بخشی آن زیر سوال می‌رود. پس همه شرایط را مدنظر قرار دهد و موقعیت کار را بسنجید. همینطور نیاز است که حمل و جمع آوری نخاله نیز پیش از خرید صورت بگیرد به طوری که این موقعیت بین فروشنده و مشتری اجرا شده و در نهایت شرایط قرارداد به سبک اصولی دنبال می‌شود. در برخی از موارد دیده شده که محل نصب باسکول‌های جاده‌ای بر اساس موقعیت زمین نیاز به زیرسازی مخصوص یا آماده سازی دارند.


زیرسازی باسکول

در برخی از موارد دیده شده که محل نصب باسکول‌های جاده‌ای براساس موقعیت زمین نیاز به زیرسازی مخصوص یا آماده‌سازی دارند. در این زمینه بسیار مهم است که دقت کنید و موقعیت درست برای خرید باسکول را در نظر داشته باشید. البته که می‌بایست انعقاد قرارداد بین مشتری و فروشنده صورت بگیرد و اثر بخشی درستی داشته باشد. خرید باسکول به طور کلی وابسته به سطح زیرسازی معنا پیدا می‌کند و شاخص گذاری‌های مخصوصی برای آن دیده می‌شود.


پیش بینی وزن وسیله توزین شده

یکی از موضوعاتی که شاید در خرید باسکول جاده‌ای کمتر مطرح شود اینکه وسیله‌ای که قرار است از باسکول جاده‌ای استفاده نماید چه وزنی دارد و یا پیش بینی اینکه سنگین وزن‌ترین حالت ممکن کدام است.


به طور کلی اگر واحدهای کوچک مدنظر باشند در نهایت کامیون‌ها برای تردد استفاده می‌شوند.


در این راستا خرید باسکول جاده‌ای ۵۰ تنی گزینه کاربردی و مناسبی است. باسکول ۵۰ تنی به طور کلی مشهور به باسکول‌های کامیون‌کش هم بوده و محبوبیت زیادی دارند.


در واحدهای صنعتی که تریلی رفت و آمد می‌کند خرید باسکول‌های جاده‌ای ۶۰ تنی نیز پیشنهاد می‌شود. این باسکول‌ها به عنوان تریلی‌کش هستند و به طور کلی دقیق‌ترین لودسل‌های خارجی را شامل می‌شوند. پس به یاد داشته باشید که وزن وسیله توزین شده بسیار مهم است و باید پیش از خرید دستگاه باسکول جاده‌ای ارزیابی صورت بگیرد.


اهمیت صنعت مربوطه در خرید باسکول جاده‌ای

در خرید باسکول جاده‌ای یکی از موضوعات مهم، صنعتی است که قرار است باسکول برای آن اجرا شود. معمولاً معادن و واحدهای صنعتی بزرگ شامل یک سری ورودی و خروجی‌های مخصوص هستند. دقت کنید که نوع صنعت در انتخاب باسکول بسیار مهم است. یعنی اگر قرار باشد که باسکول‌ها از نظر سطح کاربرد شرایط خاصی داشته باشند، بهتر است که موقعیت صنعت را مدنظر قرار دهید و شرایط را بسنجید. بسیاری از باسکول‌ها هستند که برای صنایع وسایل نقلیه سنگین کاربردی ندارند و سفارش آنها فقط هزینه شما را افزایش می‌دهد. پس دقت کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.


دقت به نوع صفحه باسکول

دقت به نوع صفحه باسکول کمک می‌کند تا هدف شما سریع‌تر محقق شود. آنان معمولاً در نوع بتنی و فلزی طراحی و تولید می‌شوند و هر یک از نظر مزایا و معایب شرایط خود را دارند. مثلاً باسکول فلزی به نوعی سازه فلزی گفته می‌شود. این باسکول‌ها از مصالح فلزی استفاده می‌کنند. در همین حال تحمل نیرو برای آنها نیز شرایط خاص خود را دارد.


این مدل از باسکول‌ها وزن کمتری دارند پس حمل و نقل آنها آسانتر است. از سوی دیگر سرعت اجرای عملیات برای آنها نیز نسبتاً مناسب‌تر است. به طور کلی در لیست کالاهای سرمایه‌ای قرار می‌گیرد.


باسکول‌های بتنی شامل پلتفرم‌های ساخته شده هستند که با بتن مسلح اجرا می‌شوند. به طور کلی به باسکول بتن فلز شناخته شده هستند. مزایای این باسکول‌ها کاهش مصرف فلز و اجرای درست در کارخانه است. به طوری که اگر محیط با رطوبت زیادی همراه باشد معمولاً عمر دستگاه نیز بیشتر می‌شود.


یک نکته مهم دیگر اینکه باسکول‌های بتنی نیاز به رنگ آمیزی و پوشش برای جلوگیری از خوردگی ندارند. حتی در برابر رعد و برق نیز اجرای درستی برای آنها صورت می‌گیرد.


نصب باسکول جاده‌ای به صورت برجسته و هم سطح

نوع نصب باسکول جاده‌ای یکی دیگر از موضوعاتی است که باید پیش از خرید بررسی شود. می‌دانیم که نوع نصب باسکول جاده‌ای هم به صورت برجسته و هم در موقعیت همسطح اجرا می‌شود و هر یک دارای مزایای مربوط به خود است. دقت داشته باشید که اجرای باسکول برجسته برای زمین‌های شیب دار گزینه بسیار عالی است.

اما باسکول‌های هم سطح یک سری ویژگی‌های مهم دارند. مثلاً هیچ نیازی به رمپ ورود و خروج برای آنها نخواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که در کارخانه‌های کوچک، گزینه کاربردی و بی نظیری باشد. بنابراین در خرید باسکول‌های جاده‌ای به نوع نصب آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید.


لوله کشی‌های محل نصب

از دیگر موضوعات مهم در خرید باسکول جاده‌ای، بررسی لوله کشی‌های محل نصب این تجهیزات است.

به طوری که ظرفیت‌های ۸،۲۰،۳۰،۵۰ و ۶۰ تن به طور دقیق می‌بایست برآورد شده و موقعیت اتاقک باسکول‌ها مشخص شود. یعنی این بررسی کمک می‌کند تا ارتباط سیستم الکترونیک به محل نمایشگر به درستی صورت بگیرد. باسکول‌های جاده‌ای می‌بایست در مسیر محوطه سازی نیز اجرا شوند.


نکاتی که باید در هنگام خرید باسکول جاده‌ای رعایت کنید


آیا می‌دانستید که اولین نمونه‌های باسکول، از سال 1740 ساخته شده اند؟ نزدیک به سیصد سال است که کسب و کارهای مختلف، برای توزین کالاها و محموله‌های خود، از انواع باسکول استفاده می‌کنند. این محصول مفید، تا به امروز در صنایعی مانند استخراج معادن، مراکز بازیافت، توزین وسایل نقلیه سبک و سنگین، کارخانه‌های تولید کننده مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و… به صورت روزانه کاربرد دارد. برای خرید باسکول جاده‌ای، نکات متعددی باید در نظر گرفته شود تا محصول خریداری شده، از کارایی و همچنین عمر مفیدی بهره‌مند باشد. در این مقاله، به بررسی مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید باسکول جاده‌ای و همچنین انواع باسکول صنعتی در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.


نوع باسکول جاده‌ای

اولین چیزی که در هنگام خرید باسکول جاده‌ای باید به آن توجه کنید، نوع باسکول مورد نیاز شما و هدفی است که از بکارگیری آن دارید، شما ممکن است به دنبال یک باسکول با قابلیت نصب بر روی زمین، یک باسکول قابل نصب در داخل گودال یا احتمالا یک باسکول قابل حمل باشید. علاوه بر انتخاب نوع باسکول بر اساس نحوه نصب، باید مدل باسکول را نیز انتخاب کنید. به طور مثال، شما می‌توانید یک باسکول جاده‌ای بتنی را انتخاب کنید یا اینکه یک باسکول جاده‌ای فلزی یا هر مدل از باسکول‌های دیگر، برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد.


اندازه وسیله نقلیه

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام خرید باسکول جاده‌ای در نظر داشته باشید، توجه به اندازه و وزن وسیله نقلیه‌ای است که می‌خواهید بر روی باسکول جاده‌ای استفاده کنید. اگر از باسکول، برای وزن کردن کامیون‌های بزرگ پر از سنگ معدن استفاده می‌کنید، در این صورت به یک باسکول بسیار بزرگتر از زمانی که از آن برای توزین وسایل نقلیه کوچکتر استفاده می‌کنید، نیاز خواهید داشت.


به عنوان مثال، در صورت نیاز به توزین تریلی، باسکول ۶۰ تنی ( باسکول تریلی‌کش) و در صورت نیاز به توزین کامیون ده چرخ یا جفت، نیاز به باسکول کامیون‌کش (باسکول ۵۰ تنی) خواهید داشت. علاوه بر این مورد، بهتر است در هنگام خرید باسکول جاده‌ای، در مورد برنامه‌های آینده خود نیز فکر کنید. به طور مثال، ممکن است در حال حاضر، به یک باسکول کامیون‌کش نیاز داشته باشید اما در آینده نزدیک و گسترش کسب و کارتان، یک باسکول تریلی‌کش نیز، به محصولات مورد نیاز شما اضافه شود و از این رو، بهتر است که در زمان خرید باسکول فعلی، برنامه‌های آینده خود را نیز، در خاطر داشته باشید.


مکان

مکان نصب باسکول، یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خرید هر مدل از این محصول، به آن توجه داشته باشید. شما برای انتخاب این مکان، باید متغیرهای مختلفی مانند شیب زمین محل نصب، فضای مورد نیاز برای نصب صحیح باسکول، فضای کافی برای چرخش وسیله نقلیه و قرارگیری آن بر روی باسکول، احتمال وقوع عوامل طبیعی مانند سیلاب و همچنین مقاومت سازه و لودسل باسکول در مکان‌های گرم و شرجی را به طور دقیق و کامل مورد بررسی قرار دهید و پس از آن، اقدام به نصب باسکول در مکان مورد نظر نمایید.


گارانتی

باسکول یک سرمایه گذاری قابل توجه است و خریداری و نصب آن، هزینه بالایی دارد. از این رو، این موضوع که شما بخواهید که از خرید خود و گارانتی محصول خریداری شده اطمینان داشته باشید، کاملا طبیعی است. یک شرکت مورد اعتماد که در زمینه تولید انواع باسکول جاده‌ای فعالیت داشته باشد، گارانتی محکم و قابل اطمینانی را پس از خرید باسکول جاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. این گارانتی، باسکول شما را در برابر هرگونه نقصی تضمین خواهد کرد و به شما این اطمینان خاطر را خواهد داد که محصول خریداری شده، علاوه بر کیفیت قابل قبول، از خدمات پشتیبانی مناسبی نیز، برخوردار است.


اگر شرکت تولید کننده باسکول، برای محصول خود گارانتی ارائه نکند یا گارانتی ارائه شده، قابل اطمینان نباشد، بهتر است که به گزینه‌های دیگری برای خرید باسکول جاده‌ای فکر کنید؛ در غیر اینصورت، احتمال به زحمت افتادن شما و هزینه‌های پیاپی برای تعمیرات مکرر باسکول، بسیار زیاد خواهد بود که علاوه بر ایجاد ضررهای مالی، از لحاظ تلف شدن زمان مفید برای کسب درآمد نیز، به کسب و کار شما آسیب جدی وارد خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، بهتر است که پیش از خرید از هر شرکت یا تولید کننده باسکول، در اولین قدم به سراغ رزومه آن شرکت، ساختار خدمات پس از فروش آن و همچنین درصد رضایت مشتریانش باشید.


نگهداری و پشتیبانی

باسکول یک محصول پیچیده و پر از قطعات مختلف است و برای سالم نگهداشتن آن و حفظ طول عمر مفید این محصول، لازم است تا تعمیرات و سرویس کاری‌های دوره‌ای آن، توسط یک متخصص انجام شود. این خدمات، ممکن است در هنگام خرید باسکول جاده‌ای، توسط شرکت فروشنده در اختیار شما قرار گیرد یا اینکه، آموزش‌های لازم برای سرویس کاری‌های دوره ای، توسط پرسنل متخصص شرکت، به شما آموزش داده شود.

در هر دو حال، باید این خدمات توسط شرکت فروشنده به شما داده شود؛ به عبارت دیگر، ارائه این خدمات، نشان دهنده میزان ارزشی است که این شرکت، برای خدمات جانبی محصول خود و همچنین نیاز مشتریانش قائل است. بنابراین، سعی کنید که خرید باسکول جاده‌ای یا هر نوع دیگری از باسکول را، از شرکت‌های معتبری انجام دهید تا در صورت بروز مشکل یا پیش آمدن هر سوالی در زمینه کار با این محصول، بتوانید پاسخ‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.


کالیبراسیون

یک باسکول، زمانی کارایی لازم را به شما ارائه می‌دهد که به اندازه کافی کالیبره باشد. بدون کالیبراسیون مناسب، نمی‌توانید مطمئن باشید که باسکول شما دقیق است و توزین را به درستی انجام می‌دهد.

کالیبراسیون صحیح و اصولی باسکول، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که وزن نمایش داده شده توسط باسکول، دقیقا با وزن حقیقی محموله مطابقت دارد. فرایند کالیبراسیون، باید توسط یک متخصص آموزش دیده انجام شود تا اطمینان حاصل شود که کالیبراسیون تا حد امکان دقیق خواهد بود. برای جلوگیری از بروز مشکل در کالیبره کردن باسکول، بهتر است که این خدمات، از همان شرکتی که خرید باسکول جاده‌ای را از آن انجام داده‌اید تامین شود زیرا می‌توانید اطمینان داشته باشید که این شرکت به علت آشنایی کامل با باسکول شما، کالیبراسیون آن را با دقت انجام خواهد داد؛ البته در این مورد نیز به یاد داشته باشید که کالیبراسیون باید توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود تا از دقت و کارایی لازم برخوردار باشد.


بودجه

آخرین موردی که باید در هنگام خرید باسکول جاده‌ای به آن توجه داشته باشید، بودجه شما و هزینه‌ای است که برای خرید باسکول در نظر دارید. با توجه به میزان بودجه شما، انتخاب‌های متعددی برای خرید باسکول در مقابل شما خواهد بود؛ در این حالت بهتر است که انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید و کیفیت را فدای کمیت نکنید. گاهی اوقات، ارزان بودن یک باسکول، می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد اما معمولا، نتیجه جالبی برای شما در پی نخواهد داشت و با یک محصول بی کیفیت مواجه خواهید شد.

این باسکول‌ها، معمولا از دقت کمتر و طول عمر پایین‌تری برخوردارند، علاوه بر این موضوع، این محصولات، فاقد گارانتی قابل اطمینان هستند و صرف هزینه برای خرید آنها، می‌تواند هزینه‌های بیشتری را در آینده برای تعمیرات مکرر آنها ایجاد کند.


منبع: فرد ایران

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.