Baskool.ir : تامین کننده انواع باسکول جاده ای

راهنمای نگهداری و مراقبت باسکول جاده‌ای

راهنمای نگهداری و مراقبت باسکول جاده‌ای

تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای برای کاهش زمان توقف

 

تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای بسیار مهم است، زیرا باسکول یکی از مهمترین قطعات تجهیزات در هر تأسیساتی است. صندوق خرید مشتری است. وزن نادرست به دلیل تجمع گل و لای/آوار در زیر باسکول می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را برای آنها به همراه داشته باشد. 

 

اگر باسکول به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد به صدها میلیون در سال می‌رسد. با این حال، زمان خرابی و خطاهای توزین را می‌توان با پیروی از یک برنامه تعمیر و نگهداری اولیه باسکول جاده‌ای تا حد زیادی کاهش داد. تمیز کردن و تعمیر و نگهداری استاندارد باسکول کامیون باید شامل بازرسی‌های بصری منظم توسط کارکنان شرکت فرد ایران و ارائه‌دهندگان خدمات باسکول و در برخی موارد، حذف هفتگی گل و لای یا زباله باشد.

 

بهترین رویکرد ترکیبی از بازرسی‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و نیمه سالانه از باسکول است تا اطمینان حاصل شود که مشکلات احتمالی قبل از اینکه فرصتی برای ضربه زدن به جیب مشتری پیدا کنند، شناسایی و اصلاح می‌شوند. این بازرسی‌ها می‌تواند توسط مشتری و ارائه دهنده خدمات در باسکول محلی (تکنسین خدمات مشتریان شرکت در منطقه) انجام شود. بیایید وظایف مربوط به تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای را مرور کنیم، از جمله اینکه چه چیزی را باید بازرسی کنیم، و چند وقت یکبار این کار را انجام دهیم.

 

وظایف بازرسی روزانه باسکول جاده‌ای

 

• یک بازرسی بصری از سکوی توزین (پلتفرم) انجام دهید، هر گونه زباله‌ای که از وسایل نقلیه افتاده است (به عنوان مثال تنه درخت، زباله، آشغال و غیره) را حذف کنید.


• به هر گونه ترک در صفحات بتنی توجه کنید. به صفحات پوششی (در صورت مجهز بودن) نگاه کنید و تأیید کنید که بست‌ها وجود دارند و مطمئن هستند.


• اطمینان حاصل کنید که هیچ زباله‌ای بین سکوی توزین و نزدیکی‌های بتن در دو سر باسکول جمع نشده است.


• همچنین برای قسمت‌هایی که در بالای زمین قرار دارند، زانو زدن و نگاه کردن به زیر سکو برای تجمع زباله یا گل، راه خوبی است. نور روز باید در تمام طول باسکول قابل مشاهده باشد. اگر نور روز قابل رویت نیست، باید مواد/آوارها را با چنگک و بیل، یا در صورت وجود شلنگ آب جدا کرد، مراقب باشید که به کابل لودسل یا سایر تجهیزاتی که ممکن است در اطراف باسکول باشد آسیب نرساند.


• برای باسکول‌های داخل زمین، درپوش‌های دسترسی را باز کنید و بررسی کنید که پمپ چاهک (در صورت مجهز بودن) آب را از گودال رسوب تخلیه می‌کند.


• اگر آب راکد در گودال باسکول مشاهده شد، وضعیت الکتریکی گودال و وضعیت پمپ سامپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آب قبل از رسیدن به جعبه‌های اتصال، منابع تغذیه گودال یا لودسل‌ها تخلیه شده است.


• وقتی باسکول تمیز شد، به نشانگر باسکول نگاه کنید تا مطمئن شوید که 00 وزن را نشان می‌دهد. اگر خوانش صفر را نشان نمی دهد، دکمه صفر را فشار دهید تا صفر را «اجباری» کنید.

 

وظایف بازرسی هفتگی باسکول کامیون

 

• پس از کالیبره شدن باسکول توسط تکنسین خدمات مشتریان شرکت در منطقه، یک قطعه از تجهیزات سیار مانند لودر، لیفتراک یا وسیله نقلیه‌ای را که همیشه در محل دارید، وزن کنید و سطح سوخت را در زمان توزین توجه کنید.


• با این وزن، حداقل یک بار در هفته، وسیله نقلیه را در عرض باسکول برانید و در هر انتها و مرکز آن توقف کنید (آزمایش انتهای وسط پایان).


• هر گونه اختلاف + 2 بخش مشخص شده را یادداشت کنید.


• در صورت وجود هرگونه مغایرت، از تکنسین خدمات مشتریان شرکت در منطقه بخواهید باسکول را برای مشکلات بررسی کنند تا بتوانید از وزنه‌های اشتباه جلوگیری کنید.

 

وظایف بازرسی ماهانه باسکول جاده‌ای

 

• عرشه باسکول باید به دقت شسته شود تا موادی که در آن وجود دارد حذف شود. حذف موادی که طی چند هفته گذشته روی عرشه باسکول انباشته شده است.


• اگر باسکول شما دارای صفحات پوششی است، آنها را بردارید تا بتوانید به آرامی هر گونه گل یا زباله‌ای را که در اطراف لودسل‌ها و زیر سکوی توزین جمع شده است خارج کنید.


• پس از تمیز کردن، صفحات پوشش را مجدداً نصب کنید و روی پیچ و مهره‌های صفحه پوششی روان کننده ضد گیره بمالید.


• پیچ‌ها را با سوکت و ضامن یا آچار ضربه‌ای مناسب سفت کنید، مراقب باشید که پیچ‌ها را بیش از حد سفت نکنید.


• هنگامی که صفحات پوششی نصب و محکم شدند، بررسی کنید که نشانگر باسکول 00 وزن را نشان دهد. اگر نشد، دکمه صفر را فشار دهید.


• تست پایان وسط انتهایی را با وسیله نقلیه تکرار کنید که دارای وزن مشخصی است، هر گونه اختلاف بیشتر از + 2 بخش نمایش را یادداشت کنید.


• در صورت وجود هرگونه مغایرت، با تکنسین خدمات مشتریان شرکت در منطقه تماس بگیرید و از آنها بخواهید باسکول را برای مشکلات بررسی کنند تا بتوانید از وزنه‌های اشتباه جلوگیری کنید.


• هر گونه گیاهی را که در کنار یا زیر باسکول جاده‌ای شما بریده شده است، که می‌تواند زباله‌ها را در خود نگه دارد و به دلیل تجمع مشکل ایجاد کند، را بردارید.

 

وظایف بازرسی باسکول نیمه سالانه/سالانه

 

• تکنسین خدمات مشتریان شرکت در منطقه یک بازرسی بصری از باسکول و همچنین یک بررسی کالیبراسیون برای اطمینان از اینکه باسکول به طور دقیق وزن می‌کند انجام می‌دهد.

 

با انجام موارد فوق وظایف تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای، شانس خطاهای توزین را می‌توان تا حد زیادی کاهش داد. همچنین منجر به افزایش زمان و درآمد بیشتر برای باسکول شما می‌شود. به علاوه، هر مشکلی که ایجاد شود بلافاصله آشکار خواهد شد. این به شما امکان می‌دهد به جای اینکه متوجه شوید باسکول شما در بازرسی باسکول برنامه‌ریزی شده بعدی شما به اشتباه وزن می‌کند یا زمانی که آژانس وزن و اندازه‌گیری محلی شما (اداره استاندارد) گواهینامه سالانه خود را انجام می‌دهد، مشکل را اصلاح کنید.

 

توصیه می‌شود باسکول خود را حداقل یک بار در سال توسط یک شرکت خدمات باسکول دارای مجوز مانند بازرسی، کالیبره و تأیید کنید. اگر باسکول به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دفعات بازرسی باید به سه ماهه افزایش یابد تا اطمینان حاصل شود که باسکول شما دقیقاً وزن دارد، به خصوص اگر باسکول شما در یک برنامه قانونی برای تجارت و مشروط به الزامات آزمایشی هندبوک 44 استفاده می‌شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.