Baskool.ir : تامین کننده انواع باسکول جاده ای

برخی اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در صنعت تولید باسکول جاده ای

برخی اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در صنعت تولید باسکول جاده ای

در ادامه به معرفی و توضیح برخی مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مورد استفاده در حوزه توزین و باسکول جاده ای می پردازیم که عبارتند از :

• ضریب انبساط
• IPE و انواع آن
• چگالی
• پالت
• نقطه و خط
• کوپلینگ Coupling

 

1- ضریب انبساط

 

محاسبه ضریب انبساط سطحی در مواد مختلف

نمودار ضریب انبساط سطحی در مواد مختلف در مثال اخیر

2- IPE و انواع آن

نکته : محل اتصال بال به جان تیر آهن به صورت منحنی می باشد مگر در انواعی که به صورت دستی و توسط جوش دادن این دو بخش به هم ساخته می شوند .

 

جدول ابعاد انواع IPE

اندازه IPE هر کدام از تیر های باسکول

3- چگالی

جدول وزن مخصوص مواد به کیلوگرم در 0.19 متر مکعب

4- پالت چیست ؟

5- نقطه و خط

طبق اصول مکانیک برای یک خط نمی توان بیش از دو نقطه اتکاء در نظر گرفت . در صورتی که نقطه سومی اضافه شود حتماً یکی از نقاط اتکاء بدون بار بوده و یا انتقال بار به درستی به آن صورت نخواهد گرفت .

 

6- کوپلینگ چیست؟

برای ساخت شاسی هر باسکول 3×16 (60 تن ) به 4 عدد IPE 550 نیازمندیم به دلیل اینکه IPE های موجود در بازار حداکثر 12 متر طول دارند به ناچار از 4 عدد IPE 8 متری استفاده می شود .

 

هر دو قطعه 8 متری در مقابل هم تشکیل یک قطعه 16 متری را می دهند. اتصال این دو قطعه 8 متری در یک راستا را کوپلینگ می گویند.


باسکول جاده ای","width":"142.5","_legend":"{score}\/{best} - ({count} {votes})","font_factor":"1.25"}" style="padding: 0px; margin: 2rem 0px 0px; border: 0px; outline: 0px; box-sizing: border-box; display: flex; -webkit-box-align: center; align-items: center; justify-content: flex-end; color: rgb(0, 0, 0); font-family: IRANSans; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; widows: 2; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; background-color: rgb(255, 255, 255); text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial;">

منبع : فرد ایران

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.